Email marketing tips: met deze tips blijft email een effectieve marketingtool

email marketing tips

Email marketing tips: met deze tips blijft email een effectieve marketingtool

Email marketing tips zijn er in overvloed. Email blijft immers nog steeds een powertool als het op marketing aankomt, maar de manier waarop je het doet zal gaan bepalen of het ook voor jou werkt.

Momenteel checkt iedereen nog steeds dagelijks of zelfs meerdere malen per dag zijn mail. Als je dat vergelijkt met de social media, waar maar een klein percentage van jouw volgers ook jouw posts zal zien, dan weet je dat het nog altijd belangrijk is.

Email marketing tips – Ten eerste: met e-mailmarketing ga je beginnen daten met je mogelijke klant

Omdat je toestemming krijgt om informatie te mailen, kan je je relatie met je publiek gaan verdiepen. Het is een beetje zoals in een liefdesrelatie: na de eerste kennismaking ga je op date. En als dat goed loopt doe je dat nog eens en nog eens…

Als je de opvolging via e-mail goed aanpakt, ga je bouwen aan vertrouwen. Mensen leren je kennen, beginnen te weten waar je voor staat en waar je hen mee kan helpen. Dit is allemaal veel moeilijker via social media.

Email marketing tips – Ten tweede: Is e-mailmarketing dan hetzelfde als een nieuwsbrief sturen?

Nee, niet helemaal…

We kennen ze allemaal, die super saaie nieuwsbrieven. Een opsomming van workshops die je kan volgen, nog maar eens een push om iets te kopen, een zoveelste superkorting…

Soms kan dit interessant zijn, maar het meeste verdwijnt in je trashfolder, toch?

En daar wil jij als ondernemer niet eindigen, uiteraard.

Vanuit deze angst ga je als bewuste ondernemer dan maar liever kiezen om geen e-mailmarketing meer te doen. Of erger nog: je wil het zelfs niet eens proberen. En dat is spijtig.

Hoe zou je het anders kunnen aanpakken?

Door meer waarde dan verkoop in je mails te stoppen ga je ervoor zorgen dat mensen uitkijken naar jouw e-mail. Je laat jezelf zien, geeft waarde, maakt het persoonlijk en helpt waar het kan. Ik kan je verzekeren dat je e-mail dan niet in de vuilbak terecht komt.

Een voorbeeld maakt het concreter:

Ik had me twee jaar geleden ingeschreven in de nieuwsbrief van Katinka Michiels. (Ken je ze nog niet? Ik zou ze nu beginnen volgen dan!) Op heel regelmatige tijdstippen zag ik dingen van haar binnenkomen. Sommige dingen trokken mijn aandacht en ging ik lezen. En altijd viel er wel een goede tip te rapen.

Onlangs zat ik me af te vragen of ik ergens wat meer marketinginspiratie kon halen en of ik niet ergens zou kunnen aansluiten bij een groep ondernemers met dezelfde interesses. Op dat moment lanceerde Katinka OMG (Onoverwinnelijke Mastermind Groep). Omdat ik wist hoe haar gratis content was, twijfelde ik niet over de kwaliteit van haar betalend aanbod.

 

Conclusie:

Ook al zijn er inderdaad mensen die stappen ondernemen om hun mailbox zo leeg mogelijk te houden, er zijn er nog altijd eens zoveel die dagelijks bezig zijn met het lezen van email en die verwachten dat belangrijke informatie langs die weg tot bij hen komt.

Maak het dus interessant genoeg zodat je gebruik kan maken van de tot op heden beste manier om je relatie met mogelijke klanten te verdiepen: e-mailmarketing!

No Comments

Laat van je horen!