Online marketing? Ja, maar vergeet het face-to-face contact niet!

Online marketing? Ja, maar vergeet het face-to-face contact niet!

Gisteren volgde ik mijn intuitie en nam ik deel aan een Open Coffee. En het was een absolute aanrader. Face-to-face contact blijft belangrijk. Ik vertel je waarom…

Once upon a time

Ik weet niet of jij het je nog herinnert, maar er was een tijd dat er geen Internet bestond. Toen ik met mijn therapeutische praktijk begon in 2007, kon je emailen en iets opzoeken op het Internet. Maar dat was het. Facebook werd hier nog maar net geïntroduceerd en bloggen of een eigen website hebben was nog voor de geeks.

Die eerste paar cliënten zijn de moeilijkste

Mijn diploma’s waren binnen, ik had een mooie praktijkruimte en aan enthousiamse ontbrak het me niet. Het was nu alleen maar de vraag waar die eerste cliënten vandaan gingen komen.

Intuitief deed ik wat het best aanvoelde: contact leggen met hulpverleners. Ik zocht uit waar hulpverleners in mijn regio samen kwamen en ging me daar voorstellen. Ik ging naar beurzen en lezingen en ging daar socializen.

En dat was nog best leuk ook. Ik bevond mij tussen mensen met dezelfde interesses, had boeiende gesprekken, luisterde naar mensen hun verhaal en mocht ook het mijne vertellen.

Zo zorgde ik ervoor dat het niet lang duurde eer de eerste telefoontjes binnen kwamen en mijn praktijk van start ging.

Online marketing kwam daar al snel bij

In 2009 maakte ik een account op Facebook. We gingen een reunie organiseren en iemand had me verteld dat je daar veel oude bekenden tegenkwam. Tegelijkertijd kwam ook het bloggen overvliegen uit Amerika. En daar was ik als de kippen bij.

Ik heb altijd graag geschreven en nu zag ik mijn kans om dat ook voor een publiek te doen. Mijn eerste wordpress-site was al snel een feit en ik ging aan de slag. Mijn lezerspubliek groeide en ik begon ook met een nieuwsbrief. Ik deed aan online marketing zonder dat ik er erg in had.

Marketing anno 2017

Ondertussen is het Internet sterk geëvolueerd. Als je nu als ondernemer start, kan je bijna niet meer zonder website en online marketing. Toch blijft het face-to-face contact leggen net zo belangrijk.

Niet alleen om klanten te werven. Ook gewoon voor jezelf. Sociale contacten, buiten zijn, eens goed lachen (ja, dat ook!), ondersteuning krijgen, inpsiratie opdoen. Dat kan je niet vervangen door een Facebookgroep.

ALOO?

Natuurlijk wil je contact leggen met mensen die bij je passen. Voor mij was dat gisteren de open coffee georganiseerd door Aloo.

ALOO staat voor alle ouders met een onderneming, die op een gezinsvriendelijke manier willen netwerken. Het was de allereerste open coffee die ze organiseerden, maar het smaakt zeker naar meer!

Meer informatie:

op Facebook: https://www.facebook.com/ALOOomdathetkan

of via één van de bezielsters Karine van Oosterbos van https://www.k-onsult.be/

Misschien zie ik je daar?

 

No Comments

Laat van je horen!